Pereiti prie turinio

TLC 80 automatų privalumai/trūkumai, lyginant su mechanika?


DonatasD

Rekomenduojami pranešimai

Apie TLC 80 HD automatų privalumus/trūkumus, lyginant su mechanika, gan išsamiai prirašyta rusiškam land-cruiser.ru forume, tačiau net ir ten nepavyko įžvelgt patikimos info, vertinant du svarbius kriterijus:

1) patikimumo skirtumai, eksploatuojant sudėtingomis sąlygomis;

2) degalų sunaudojimo skirtumas - aišku, kad automato didesnis, tačiau kiek (procentais ar absoliučiais dydžiais) - velnias gi jį žino, o iš rusų pateikiamų duomenų galima spręst tik tiek, kad jų naudojamų TLC 80 variklių būklė (ir su tuo susijusios kuro sąnaudos) skiriasi kaip diena ir naktis, tad šiuo atveju jų pateikiamus duomenis laikyt patikimais neišeina.

Kokia būtų Lietuvoje gainiojančių TLC 80 patirtis šioje srityje? Klausimas gan aktualus, nes, įvertinęs rinką, į "paieškomų" auto sąrašą pagal kainą gal dar galėčiau įtraukt (tegu ir sukąstais dantim) ir TLC 80, o jų pasirinkimais su atomatais vos ne didesnis nei su mechanika...

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

jei kalba krypsta į naudojimą "sudėtingomis sąlygomis".... o norima patikimesnio varianto, tai čia net nėra ko dvejoti :lol: jei automatą visgi paskandinsi (prisemsi vandens) tai neišvažiuosi ir kapitalinis remontas garantuotas.... su mechanika ir ant vandens gali išvažiuoti, pakeiti tepalus ir toliau mini.... kuro sąnaudos čia nereikšmingos palyginus.... Elementaru - automatas elektros prifarširuotas sudėtingesnis agregatas nei mechaninė dėžė - vadinasi yra daugiau kam sugęsti.... gali vožtuvėlis koks nuo vibracijos prikepti, solenoidas išeit iš rikiuotės... ir t.t....

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Naudoju automatą dvejus metus, tiek kasdieniam važinėjimui tiek ir "sudėtingomis sąlygomis". Jokių problemų nėra buvę. Jei reiktų vėl rinktis rinkčiausi tik automatą, nes patogumas tiek mieste tiek ir bekelėje visai kitas. Mechanika aišku daug paprastesnė, ir tuo pačiu patikimesnė, tačiau labai pasistengti reikia kad TLC automatą užmušti. Juo labiau neesu bekelės superasas ir džiaugiuosi kai nereikia sukti galvos kokiu bėgiu čia dabar bandyt vieną ar kitą mėšlyną prašokt. Manau rinkčiausi mechaniką, tik jei mašina būtų naudojama vien varžyboms-pakatuškėms, kitu atveju automatas geriau.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Beje, Meri, neatkreipiau dėmesio - paties 80-imkė "mechanizuota" ar "automatizuota"?

Jei teisingai supratau paties kelerių metų senumo pasisakymą rusiškam forume, 60-imkė savo metu irgi buvo (bent jau laikinai) "automatizuota", ir ypatingų bėdų tąsyk lyg ir nebuvo įžvelgta? :wink:

Na, o klausdamas apie patvarumą "sudėtingesnėm sąlygom" aš turėjau galvoj ne vandenį (jam patekus į aut. greičių dėžę pasekmės savaime aiškios), bet mech. ir aut. gr. dėžių gebėjimų atlaikyti apkrovas mašinai sunkiai maurojant per purvą, gilų sniegą, į kalną ar su rimtu kroviniu/priekaba palyginimus. :?:

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

devyni metai ant HJ60 su automatu atvažinėjau, per varžybas irgi... dėl patirties ja naudotis trūkumo ir serviso dexrono keitimo TRŪKUMO (nedapilė 2L) buvau "sudeginęs", pasidarėm pilną kapremontą ir iki šiol važinėjau be problemų... bet po 500km naktinio buksiravimo Defenderio irgi pakaitinau ir prasidėjo kai kokie nesklandumai, pats perrinkau "smegenis" radau kelis vožtuvus stringančius (nuo temperatūros kiek deformavosi)... susitvarkiau, bet šovė durna mintis hidrotransformatorių restauruoti ir tada prasidėjo.... pražiopsojau momentą kai dėjo servise, o ten varžto galvą nurovė, disbalansas pradėjo įvorę malt, pradėjo lašėt ir galiausiai per tą nesandarumą prisiurbė baloje... ATF pakeitimas vėl atgaivino ir važiavo, bet prie didesnių greičių pradėdavo kaisti - vis gi be ardymo nepavyksta pilnai praplaut sistemos nuo vandens... šiemet pakeičiau ją į mechaninę. 80oi stovi mechanika.... šiaip automatas man mieliau, deja pirkau atsižvelgdamas ir į kitus kriterijus - stovis, blokiruotės ir t.t....

Automatas pakankamai patikimas, ir varikliui apkrovos išlyginamos, tiesiog reikia pasiskaitinėti ko automatai nemėgsta ir kaip su jais elgtis - tada ir tampa jis neužmušamas :)

 

p.s. atkreipk dėmesį - daugumoje 80kės automatai su farkopais, jas ir perka tampyti priekabas... nes patogu, minkštas startas, stabilus traukimas...

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Danai, o koks taviskio automatinio TLC dyz. kuro suvartojimas miestas/užmiestis/vidurkis?

 

Vidutinės sanaudos 15l/100km. Kad ir kaip ramiai važiuočiau užmiestyje mažiau 13l niekada nebūna, bet manau čia ne tik automatas "kaltas" bet ir ratai , bei papildoma įranga kuri irgi svorio nemenkai priduoda.

Apkrovas manau automatas laiko tikrai neprasčiau negu mechanika, tik reikia su protu naudoti, nevaryti per gilų sniegą ar smėlį be palėtintojo ir laikys šimtą metų. Dėl automato perkaitinimo, tai neturiu supratimo kaip 60 - kėje, bet 80- tojoj labai nelengva jį užkaitinti jeigu viskas veikia kaip turėtų, pirma yra ATF temperatūros daviklis, kuris pasiekus per aukštą temperatūrą uždega lemputę prietaisų skyde, o antra radiatoriaus apačioje yra specialus ATF radiatorius ,skirtas automato vėsinimui ir jeigu jis neuždengtas įvairiom garažinėm apsaugom tai vėsina gana efektyviai.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

60kėse automatai dar 83metų gamybos.... kai juos inplantavo ant pirmųjų 80kių, iš kart padidino hidrotransformatorių ir jo konfiguraciją, nes papildomas svoris reikalavo geresnio aušinimo...

Kad lemputė užsidega, tai joks saugiklis, tik perspėjimas, kurio aš net nepastebėjau kurį laiką - kojos kelias dengė vaizdą :) tik kai pajūtau specifinį kvapą, tada pastebėjau, kad buksiruoju 90km/h .... ir lemputė jau šviečia...

Radiatorius su bendra aušinimo sistema - greičiau pašildo ATF iki darbinės temperatūros (aktualu japonams salose su labai kintančiom temperatūrom) ir kartu vėliau vėsinamas... Sunkiau eksplotuojantys statosi papildomus radiatorius, nes jei pažiūrėsite ATF ilgaamžiškumo priklausomybės nuo temperatūros lentelę, tai geriau jo neužkaitinti, nes greičiau praranda savybes ir teks dažnaiu keisti... na o sportuojantys netgi keičia diskus į specialius, o ne popierinius, didina suspaudimo laipsnį, bronzuoja hidrotransformatoriaus sparnuotes....

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Vadinasi, galima daryt išvadą, kad dyzelinių TLC 80 su aut./mech. greičių dėžėm kuro sąnaudų skirtumas yra apie 25 (20-30) procentai. O šis skirtumas, esant dabartinėms dyzelio kainoms, sudaro 7-8 LTL/100 km arba 700-800 LTL/10 tūkst. km. Mano atveju, per metus vidutiniškai važiuojant 20-25 tūkst. km (kai kuriais metais iki 30 tkm) išlaidų skirtumas kurui sudarytų vid. apie 2 tūkst. LTL/metams. Tuo tarpu niekam ne paslaptis, kad, anksčiau ar vėliau krizei "ant svieto" nusibaigus, naftos produktų kainos vėl ims augti, taigi, išlaidų skirtumas absoliučiais dydžiais - taip pat... Hm... :?

P.S. Čia aš pats sau iš šono dabar atrodau, kaip tas kurmis iš multiko apie Coliukę - "Pusė grūdo per dieną - mažai... Vesiu!.. Pala... Bet per metus - 182,5 grūdo... Daug! Nevesiu!..." :)

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

kam reikia būtent TLC80, taip greičiausiai neskaičiuoja :) imk Prado, bus kuro sanaudos 7-8l ir irgi automatas :)

Aha... :) O dar geriau VW Polo - su tuo ir 4l/100km sutilpt galima... :lol:

Arba, perfrazuojant Merį, - kam reikia būtent LR RR, išlaidų būsimam remontui neskaičiuoja. :)

Aš gi stengiuos vertint viską, kas MAN šiuo atveju yra aktualu - patvarumo/erdvumo/pravažumo/išlaikymo išlaidų BALANSĄ, suprantant, kad vieniems iš išvardintų rodiklių gerėjant, blogės kiti. Taip pat neįsimylint tos ar kitos markės ar modelio vien dėl jo pavadinimo ar prestižo (kas man giliai "dzin"). Todėl ir renkuosi (bei darau paskutinius palyginimus) šiuo metu tik tarp padorios būklės TLC 6-kių, 8-kių, ilgųjų 7-ių (net 73-čia, deja, pasirodė per maža), na, dar NP GR su 4,2D. Ir neskubu. O TLC 80 aut. kol kas irgi "nenurašau". :)

Taigi, kiekvienas savaip iš proto kraustosi, skant... :)

P.S. Žinoma, nenaują (o kartais ir naują) auto pirkt, net ir viską įvertinus, vis tiek truputį loterija... Čia kaip su vedybom - tik ilgainiui sužinosi - išlošei ar pralošei. :)

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Pilnai pritarčiau Meriui. Jei jau pasiruošęs išleisti tiek pinigo ir pirkti 80 - ke, tai skaičiuoti kuro sąnaudas turbūt neverta. Čia svarbiau gera savijauta ir komfortas :lol: Suprantu kad nori įvertinti visus niuansus, bet kaip nori skaičiuok nesigaus niekad kad 80-ke apsimoka pirkti :mrgreen: ar tai bus automatas ar mechanika. Jei meilės nėr šitam modeliui, tada geriau ieškok patrulio :lol::lol:

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

idomiai tu cia,nuomones dzin,o klausineji

 

Kolega, derėtų įdėmiai žinutę perskaityt, prieš ją kometuojant. :)

O joje aš berods aiškiai išdėsčiau, kad "dzin" man bet kokios markės/modelio visureigio prestižas (mano vertinimo skalėj šitas parametras šiuo atveju nefigūruoja). Bet jokiu būdu ne juos naudojančių žmonių patirtis ir nuomonė... Tik pagal objetyvius atsiliepimus (o už juos visiems pasisakiusiems esu dėkingas) ir gali spręst, kiek mašina naudinga vieniem ar kitiem poreikiam tenkint, kurie kievieno iš mūsų gana specifiniai ir nebūtinai praktiški (bet tai dar nereiškia, kad smerktini).

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Pilnai pritarčiau Meriui. Jei jau pasiruošęs išleisti tiek pinigo ir pirkti 80 - ke, tai skaičiuoti kuro sąnaudas turbūt neverta. Čia svarbiau gera savijauta ir komfortas :lol: Suprantu kad nori įvertinti visus niuansus, bet kaip nori skaičiuok nesigaus niekad kad 80-ke apsimoka pirkti :mrgreen: ar tai bus automatas ar mechanika. Jei meilės nėr šitam modeliui, tada geriau ieškok patrulio :lol::lol:

 

Nesutikčiau.

1-a, kuro sąnaudas, panašu, kad dauguma vertina - juk, kaip suprantu, ne benzinines TLC 80 naudojat (bent jau dalyvavusieji šioje diskusijoje), o ten komforto, anot rusų, dar daugiau - nebirbia, trauka geresnė etc.

2-a, beveik dvidešimt metų asmeninės praktikos naudojant įvairių markių ir modelių lengvuosius auto parodė, kad beveik visų jų išlaikymas (išskyrus degalus), skaičiuojant LTL vidurkį/metams (aišku, jei naudoji bent keletą metų iš eilės) yra labai panašus. Skiriasi tik tai, kad vienas remontuoji pigiai, bet dažnai, kitas - retai, bet brangiai. Tiesa, būna dar ir tokių, kur ir dažnai, ir brangiai, bet tokių vengiu iš tolo. Tad ir visureigių atveju, manau, tendencija panaši. Todėl "su sąlyga, kad" laiko pertekliaus dažniausia neturiu, verčiau renkuosi tokias, kur gal ir nepigiai tvarkomos, bet lūžta kuo rečiau. :)

O kadangi meilę suprantu tik moterims, o ne geležies gabalui :lol::lol: (nors puikiai suprantu ir žinau, ką reiškia prisirišimas prie "limpančio" ginklo ar patinkančio auto), tiktų man ir patrulis, bet tik su 4,2D, o tokių arba nebūna, arba itin prastos būklės, kas tolygu didesniem tolimesnio išlaikymo kaštam.

Štai tokia ir filosofija. :)

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

NP nors ir su 4,2varikliu, daugiau komforto nedadės :) pakalbėk su tais kas juos turi ir bandė 80kę... tas NP geras savo paprastumu ir erdvumu kelionėms bei aišku galia .... o 80tas vertina kaip brangios eksploatacijos, bet ir čia nuo vairuotojo priklauso, važiuosi dėl saves o ne dėl vaizdelio prieš kitus ir nelaužysis ir nebus brangu su ja važinėti... apie kuro sąnaudas pamiršk - jos niekad nebus minimalios, nes tai visureigis o ne smartas į parduotuvę nuvažiuoti... :)

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Tas taip, Meri, čia nėra dėl ko ir ginčytis. Aš ir lyginu kuro sąnaudas tarp panašios klasės (o šios temos atveju - netgi to paties modelio) auto. Tačiau šiuo atveju 25 proc. skirtumas nėr taip mažai. Kita vertus, jau geriau imt geros būklės su automatu (kadangi šios diskusijos dalyvių info apie jo patvarumą nenugąsdino), nei "nujodinėtą" su mechanika, vertinant kompleksiškai degalų/priežiūros kaštus. Į tai ir bus atsižvelgiama.

Dar kartą dėkui visiems už patirtį ir nuomones šioje srityje. :)

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Manau kad realybėje nekreipsi dėmesio nei į sanaudas nei į pasirinkimą automatas/mechanika, nes yra daug svarbesnių dalykų renkantis tokią mašiną. Ją ir taip geros būklės už normalią kainą rasti oj kaip nelengva, o jei iš anksto dar nusistatyti kad imsiu tik tokios ir ne kitokios komplektacijos paieškos gali užsitesti neribotą laiką.... :lol: Realiai jei rasi gerai užlaikytą ir už padorią kainą - jamk ir mėgaukis :D Sėkmės pasirinkime.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

tikra tiesa, 2 metus vis žvalgiausi 73 arba 80 modelio..... ir vis tai tas ne kas tai kitas barška... ir paėmiau kas buvo geresnėj kondicijoj... nors ir be lango PTO, daba jau gervę mechaninę pardavinėju, nes matyt "ne sudba" ją susimontuoti bus ant 80 tos... :mrgreen:

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Žiurek masinu stovi pasivazinek su abiem ir tada spresk ktau labiau reikia auto ar mechanikos, del kuro sanaudu tai paziurek kiek NP GR-ai 2,8 TD valgo ir busi ramus

jo turejau gr 2,8 td valge 12 dabar vaziuoju su 80 tlc 4,2 td valgo ta paty mechanika konfortas kur kas didesnis ir sanaudos tos pacios gr buvo trumpas :)

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Susikurkite paskyrą arba prisijunkite, jei norite komentuoti

Komentuoti gali tik registruoti nariai

Susikurkite paskyrą

Prisijunkite prie mūsų bendruomenės.

Užsiregistruoti

Prisijungti

Turite paskyrą? Prisijunkite.

Prisijunkite dabar
×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...

Svarbi informacija

By using this site, you agree to our Terms of Use.