Pereiti prie turinio

Galimybe panaikinti tech. apziuros talona


skrajojantis_olandas

Rekomenduojami pranešimai

tai kodel tada draudzia auto be ta. turetu kaip tik po ta kai masina atitinka tech reikal draust tik. o db apdraudzia netwarkinga. as waziuoju. ykalu kamnors. ir draudimas arba negalioja arba sumoka zala nukentejusiam ir po to is manes isireikalauja per teisma arba anstoly. pize

Atsakymas labai paprastas, nėra draudimo apdrausti transporto priemonę, kurios TA yra pasibaigusi, bet pagal Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 13 straipsnio 2 dalį yra draudimas vairuoti techniškai netvarkingą, transporto priemonėms keliamų techninių reikalavimų (toliau – techninių reikalavimų) neatitinkančią transporto priemonę; pagal to paties įstatymo 25 straipnio 2 dalį numatyta, kad "Dalyvauti viešajame eisme Lietuvos Respublikoje leidžiama nustatyta tvarka įregistruotoms motorinėms transporto priemonėms ir (ar) priekaboms, kurių privalomoji techninė apžiūra atlikta ir galioja <...>" Kita vertus reikia paminėti, jog pagal Transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo įstatymo 4 straipsnio nuostatas, visos LT naudojmas ir kol yra įregistruotos registre transporto priemonės privalo būti apdraustos civilinės atsakomybės draudimu.

Išvada paprasta viešąjame eisme dalyvaujanti transporto priemonė turi turėti tiek galiojantį draudimą, tiek galiojančią TA, nesant bent vieno iš jų, dalyvauti eisme negalima,nepaisantiems šio draudimo yra numatyta atsakomybė (LR ATPK 123 straipsnis). Na o jeigu asmuo nepaiso šių taisyklių, tuomet logiška kad jis turi prisiimti iš to kilsiančias neigiamas pasekmes pvz. eismo įvykio metu trečiųjų asmenų patirta žala bus išieškota iš kaltininko neapsidraudusio savo kaip tr. pr. valdytojo civilinės atsakomybės.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

  • Atsakymus 204
  • Sukurta
  • Paskutinis atsakymas

Aktyviausi šioje temoje

Aktyviausi šioje temoje

Nuotraukos

Tai va, kolega, dabar pamąstom: kuri sąlyga, leidžianti transporto priemonei dalyvauti viešajame eisme, yra prioritetinė- atlikta TA ar draudimas(mokesčiai)??? Jei auto be TA, ji bet kokiu atveju eisme negali dalyvaut, tai kam tokiai mašinai reikalingas draudimas?

Kokį įstatymą mūsų valdžia bepriimtų, jis visvien gaunasi per subinę...

Atsakau į pamastymą kolega - nėra prioritetų tarp TA, draudimo ar privalomų sumokėti mokesčų (kai tokius reikia sumikėti), dalyvavimo eisme požiūrių. Kad pagrįsčiau savo pasakymą pateiktiu nuorodas:

1. Kelių eismo taisyklės 15 punktas:

"Draudžiama vairuoti techniškai netvarkingą, transporto priemonėms keliamų techninių reikalavimų (toliau – techniniai reikalavimai) neatitinkančią transporto priemonę.";

2. Kelių eismo taisyklės 16 punktas:

"Motorinės transporto priemonės, traktoriaus, savaeigės mašinos vairuotojas privalo su savimi turėti ir policijos <...> pareigūno reikalavimu pateikti galiojantį vairuotojo pažymėjimą, transporto priemonės registravimo, privalomosios techninės apžiūros dokumentus, transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo liudijimą (polisą) ir kitus Lietuvos Respublikos įstatymų ir šių taisyklių nustatytus dokumentus, taip pat leisti jiems patikrinti vairavimo ir poilsio trukmei nustatyti įteisintų prietaisų rodmenis."

3. Transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo įstatymo, 4 straipsnio 1 dalis:

"1. Lietuvos Respublikos teritorijoje naudojamos transporto priemonės privalo būti apdraustos transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomuoju draudimu. Transporto priemonė, kurios įprastinė buvimo vieta yra Lietuvos Respublikos teritorijoje, privalo būti apdrausta transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomuoju draudimu tol, kol ji yra įregistruota."

4. Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 25 straipsnio 2 dalis:

"Dalyvauti viešajame eisme Lietuvos Respublikoje leidžiama nustatyta tvarka įregistruotoms motorinėms transporto priemonėms ir (ar) priekaboms, kurių privalomoji techninė apžiūra atlikta ir galioja (įskaitant transporto priemones, turinčias leidimą nuvykti į transporto priemonių techninės apžiūros įmonę privalomosios techninės apžiūros atlikti) ir kurių valdytojai yra apsidraudę transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomuoju draudimu ir sumokėję valstybės nustatytus su transporto priemone ar su jos dalyvavimu viešajame eisme susijusius mokesčius."

Iš nustatyto ir galiojančio teisinio reguliavimo, kuris yra logiškas, tam, kad tr. pr. galėtų dalyvauti eisme yra privaloma,kad tr. pr. būtų įregistruota, kad ji turėtų TA taloną, civilinės atsakomybės draudimą ir kad būtų sumokėti mokesčiai, kai tai yra privalu padaryti. Nesant išpildytos bent vienos salygos, transporto priemonė negali dalyvauti eisme. Taigi jokių prioritetų nėra.

Pranešimas apie leidimo dalyvauti eisme yra logiškas ta prasme, jog iki šiol tie, kurie neatitikdavo bent vienos sąlygos, būdavo nubaudžiami kai pagaudavo, bet ir toliau važinėdavo nieko nekeisdami. Po įsigaliojusių pakeitimų, per 90 dienų nepašalinius priežasties dėl ko buvo sustabdytas leidimas dalyvauti viešajame eisme, plius atsiradus kitiems pagrindams, tokia tr. pr. bus išregistruojama, apie tai raštu bus pranešta savininkui, kuris privalės gražinti numerius Regitrai.

Buvo klausimų kokią gi atsakomybė laukia jeigu negrąžinsi numerių Regitrai. Situacija yra tokia - reikalvimas dėl numerių grąžinimo yra įtvirtintas Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 27 straipsnio 5 dalyje. Atsakomybė tr. pr. savininkams (valdytojams) dėl šio įstatymo reikalavimų nevykdymo yra numatyta LR ATPK 133(1) straipsnyje, o būtent:

133(1) straipsnis. Transporto priemonės savininkui (valdytojui) Saugaus eismo automobilių keliais įstatyme nustatytų reikalavimų nevykdymas, –

užtraukia baudą fiziniam asmeniui nuo trijų šimtų litų iki aštuonių šimtų litų ir įmonės, įstaigos, organizacijos ar jos filialo vadovui _ nuo trijų šimtų iki vieno tūkstančio litų.

Tokia pat veika, padaryta asmens, bausto administracine nuobauda už šio straipsnio pirmojoje dalyje numatytą pažeidimą, –

užtraukia baudą nuo vieno tūkstančio penkių šimtų iki dviejų tūkstančių litų.

Redagavo skrajojantis_olandas
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

na su TA atemimu viskas kaip ir aisku, tik neaisku vienas momentas kaip mentas nustatines ar ten tokia lenmpute ar kitokia, tuvlitoj is akies nustato kad xenonas, na bet tarkim jie ten visi sertifikuoti ir apmokyti, bet realiai, pakisa lenpos aukscio matuokle ir ziuri sviesos sklaida. Bet kaip mentai ta nustatines ? vienok kad naudot ta pacia lempu matuokle reik kad tiek masina tiek pati matuokle butu ant "lygaus" pavirsciaus, o ta kalyje bus mano galva neimanoma padaryt, jei dar matokli gali isstatyt su gulsciuku, tai kaip masina isstatyt ?

 

ir vis dar man neaisku ar imanoma/nemanoma regitrai pranesti, kad transporto priemone bus nenaudojama (su draudimu viskas kaip ir aisku, rasai pranesima ir sedi laimingas), na pvz kemperis, nu blin ruduo pavasaris gaunasi tikrai daugiau nei 90 dienu, o jei ta praeidineta ziema ? aisku galima praeiti vasara, bet cia jau kitas klausimas.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

To: skrajojantis_olandas

..."Atsakau į pamastymą kolega - nėra prioritetų tarp TA, draudimo ar privalomų sumokėti mokesčų (kai tokius reikia sumikėti), dalyvavimo eisme požiūrių. Kad pagrįsčiau savo pasakymą pateiktiu nuorodas(...)"

Drįstu teigti, kolega, kad esi pirmiausia teisės aktų žinovas, o tik po to-vairuotojas :) Aš greičiau atvirkščiai...

Pirmas ir pagrindinis dalykas saugaus dalyvavimo eisme požiūriu yra dokumentais patvirtintas faktas, kad transporto priemonė yra techniškai tvarkinga(čia kalbu būtent apie transporto priemonę, vairuotojo IQ ir sugebėjimų neliečiam), ir tik po to draudimas ir mokesčiai.Jei t/p, neturinti TA, sukėlė avariją dėl, sakykim, netvarkingos stabdžių sistemos, tai koks skirtumas, buvo sumokėti privalomi mokesčiai ar nebuvo...O draudimas tokiu atveju ar galios?Manau, kad ne.

 

 

"3. Transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo įstatymo, 4 straipsnio 1 dalis:

"1. Lietuvos Respublikos teritorijoje naudojamos transporto priemonės privalo būti apdraustos transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomuoju draudimu. Transporto priemonė, kurios įprastinė buvimo vieta yra Lietuvos Respublikos teritorijoje, privalo būti apdrausta transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomuoju draudimu tol, kol ji yra įregistruota." -jei domėjaisi, tikriausiai pameni, koks kipišas kilo, kai draudimo kompanijos pradėjo siuntinėt "laimės laiškus" savo klientams, reikalaudamos apdrausti nenaudojamas transporto priemones :) Ir vis dėl to, kad tuo metu nebuvo sukurta jokio teisinio mechanizmo, kurio pagalba t/p būtų galima laikinai sustabdyti dalyvavimą eisme.Dabar jau yra-ne už ačiū, žinoma :rolleyes:

 

"Iš nustatyto ir galiojančio teisinio reguliavimo, kuris yra logiškas, tam, kad tr. pr. galėtų dalyvauti eisme yra privaloma,kad tr. pr. būtų įregistruota, kad ji turėtų TA taloną, civilinės atsakomybės draudimą ir kad būtų sumokėti mokesčiai, kai tai yra privalu padaryti. Nesant išpildytos bent vienos salygos, transporto priemonė negali dalyvauti eisme. Taigi jokių prioritetų nėra.

Pranešimas apie leidimo dalyvauti eisme yra logiškas ta prasme, jog iki šiol tie, kurie neatitikdavo bent vienos sąlygos, būdavo nubaudžiami kai pagaudavo, bet ir toliau važinėdavo nieko nekeisdami. Po įsigaliojusių pakeitimų, per 90 dienų nepašalinius priežasties dėl ko buvo sustabdytas leidimas dalyvauti viešajame eisme, plius atsiradus kitiems pagrindams, tokia tr. pr. bus išregistruojama, apie tai raštu bus pranešta savininkui, kuris privalės gražinti numerius Regitrai."

- taip, iš registro bus pašalinta daug realiai Lietuvoje nesančių ar neegzistuojančių mašinų, kurios arba jau seniai baigė savo amžių, arba išvyko į rytų platybes.O tie, kas girti važinėja po kaimus su visokiais grabais be TA ir draudimų, važinės ir toliau, ir jokie teisiniai reguliavimai jų nesustabdys...Išregistruos vieną mašiną-nusipirks kitą, argi didelė problema...

Valdžios ketinimai aiškūs-nesugebant įvesti mokesčio už automobilius, bando iždą papildyt kitokiais būdais...O šiaip, kai pažiūri, kas gatvėse ir keliuose važinėja, tai tiesiog stebuklai...Pasiturinčioj Europoj tiek probangių visureigių ir SUVų tikrai nėra, kiek pas mus :rolleyes: A reiktų už kokį 120 TLC ar Touaregą(nieko asmeniško :) ) per metus atsegt bent po 1000 lt, greit išaiškėtų, kas yra kas...

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

na su TA atemimu viskas kaip ir aisku, tik neaisku vienas momentas kaip mentas nustatines ar ten tokia lenmpute ar kitokia, tuvlitoj is akies nustato kad xenonas, na bet tarkim jie ten visi sertifikuoti ir apmokyti, bet realiai, pakisa lenpos aukscio matuokle ir ziuri sviesos sklaida. Bet kaip mentai ta nustatines ? vienok kad naudot ta pacia lempu matuokle reik kad tiek masina tiek pati matuokle butu ant "lygaus" pavirsciaus, o ta kalyje bus mano galva neimanoma padaryt, jei dar matokli gali isstatyt su gulsciuku, tai kaip masina isstatyt ?

 

ir vis dar man neaisku ar imanoma/nemanoma regitrai pranesti, kad transporto priemone bus nenaudojama (su draudimu viskas kaip ir aisku, rasai pranesima ir sedi laimingas), na pvz kemperis, nu blin ruduo pavasaris gaunasi tikrai daugiau nei 90 dienu, o jei ta praeidineta ziema ? aisku galima praeiti vasara, bet cia jau kitas klausimas.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Tik iš kalbų girdėjau kad nustatinėja parašydami įjungti-išjungti degimą.Kadangi mašinose su originaliais ksenonais yra automatiniai lygio davikliai tai jos įjungus suvaikšto aukštyn ,žemyn.Niekas į stiklų žymėjimus nežiūri.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Tik iš kalbų girdėjau kad nustatinėja parašydami įjungti-išjungti degimą.Kadangi mašinose su originaliais ksenonais yra automatiniai lygio davikliai tai jos įjungus suvaikšto aukštyn ,žemyn.Niekas į stiklų žymėjimus nežiūri.

tikrai taip. variau tech. yjungus susiwaiksto automatiskai

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Tik iš kalbų girdėjau kad nustatinėja parašydami įjungti-išjungti degimą.Kadangi mašinose su originaliais ksenonais yra automatiniai lygio davikliai tai jos įjungus suvaikšto aukštyn ,žemyn.Niekas į stiklų žymėjimus nežiūri.

nei volvo nei crv tokio suvaiksciojimo su xenonais gamikliniais neturi, o toks tikrinimas cia tas pats kaip anksciau is akies stiklu tamsuma tikrino ir tamsinima, viena sman siulesi pakrapsty nagu, o as jo paprasiau nago sertifikata parodyti... poto seke 10 minuciu moralo koks as negeras ir t.t. bet su langais gali matuokli atsivezti, a vot su xenonais, kaip ir rasiau tuvlita matuoja sviesos skalida su faru lygio matuokle, net maza sklaida yra neatitikimas TA, kitas momentas jei stiklai ir reflektorius tinkamai susitvarko su sviesos sklaida, tai nematau kodel turetu buti blogai del TA.

su stiklu zymejimais ne visi stiklai turi zymejimus ant stiklo, kaikurie turi lipdukus ant korpuso, volvake pvz xenonai be lesiu, skaidrus stiklas, aisku dar gali prasyti apiplauti faras, bet velgi esu mates gamikliskai be apiplovimo

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

kokia masina ? nes mano 2001 volvo xc 70, brolio crv ir foresteris 2008 metu nieko panasaus nedaro

netaip parasiau. kad yrodyciau kad susiwaiksto turejau is trumpu perjungti y ilgas. aiskiai matosi kad pasikelia. t.y kad weikia. s80 2004 momentum. nelesiniai d2r xenonai originalus

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

nei volvo nei crv tokio suvaiksciojimo su xenonais gamikliniais neturi, o toks tikrinimas cia tas pats kaip anksciau is akies stiklu tamsuma tikrino ir tamsinima, viena sman siulesi pakrapsty nagu, o as jo paprasiau nago sertifikata parodyti... poto seke 10 minuciu moralo koks as negeras ir t.t. bet su langais gali matuokli atsivezti, a vot su xenonais, kaip ir rasiau tuvlita matuoja sviesos skalida su faru lygio matuokle, net maza sklaida yra neatitikimas TA, kitas momentas jei stiklai ir reflektorius tinkamai susitvarko su sviesos sklaida, tai nematau kodel turetu buti blogai del TA.

su stiklu zymejimais ne visi stiklai turi zymejimus ant stiklo, kaikurie turi lipdukus ant korpuso, volvake pvz xenonai be lesiu, skaidrus stiklas, aisku dar gali prasyti apiplauti faras, bet velgi esu mates gamikliskai be apiplovimo

Na aš ir panašiai manau, buvau sumastes i 2 golfo lempas skaidriais stiklais (turi TUV) sudėti post-9844-14054180927798_thumb.jpgpost-9844-14054181008762_thumb.jpg, tačiau pagrasinus atiminėti tech apžiūra pabijojau, nors Nissan Patrol turi puikia apiplovimo sistemą .Reikia laukti žiūrėti kas čia toliau darysis.Pvz. šiandien Mažeikiuose tikrina visų gesintuvius, ne tai kad turi ar ne, bet galiojimą žiūri.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Tuomi as ir taip galvoju, kad reik palaukti, nes turi but aiski metodika kaip turi buti tikrinama, o ne "suvaiksciojo" zibintas, jei tikrins su aparatu sviesos sklaida, tada tavo variantas neturetu uzkliut, nes lesis susitvarkys su sklaida ir svies ten kur reikia

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Na aš ir panašiai manau, buvau sumastes i 2 golfo lempas skaidriais stiklais (turi TUV) sudėti post-9844-14054180927798_thumb.jpgpost-9844-14054181008762_thumb.jpg, tačiau pagrasinus atiminėti tech apžiūra pabijojau, nors Nissan Patrol turi puikia apiplovimo sistemą .Reikia laukti žiūrėti kas čia toliau darysis.Pvz. šiandien Mažeikiuose tikrina visų gesintuvius, ne tai kad turi ar ne, bet galiojimą žiūri.

Nori važinėt su xenonais- isigyk tokias http://www.4x4forum.lt/index.php?/topic/33342-g-mersui-fariukai/

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Ne tame esme suvaiksto ar ne, bet jei yra ksenonai turi buti apiplovimas ir automatinis lempu aukscio reguliavimas

esme tame kad mano xc su gamikliniais xenonais jokiu autolevelingu nera, tai ka tada daryt ? kaip tikrins ? ar atims TA, gal nebespeliokim, reik sulaukti apraso/metodikos kaip tikrinti, nustatyti...

 

o apiplovimas neproblema.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

tai jau ar kas bandete sustabdyti registracija ? kaip suprantu reike y regitra su savininku automobilio vaziuoti ir kazkoky prasyma parasyti ? ar uztenka automobily be tech apziuros apdrausti ir tada sustabdyti draudima ?

Eini į Regitrą, pasakai, kad nori sustabdyt registraciją ir kuriam terminui, tau duoda uzpildytą lapą, pasirašai ant jo ir sumoki už paslaugą 10 lt-viskas.

T/p registraciją gali sustabdyti tik faktinis savininkas, su savimi reikia turėt t/p techninį pasą ir asmens dokumentą.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Susikurkite paskyrą arba prisijunkite, jei norite komentuoti

Komentuoti gali tik registruoti nariai

Susikurkite paskyrą

Prisijunkite prie mūsų bendruomenės.

Užsiregistruoti

Prisijungti

Turite paskyrą? Prisijunkite.

Prisijunkite dabar

×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...

Svarbi informacija

By using this site, you agree to our Terms of Use.