Arklys Sukurta Spalio 29, 2019 Dalintis Sukurta Spalio 29, 2019 Šiame forume esu naujokas, dar visai neseniai nusipirkau pirmą visureigį - 2008 TLC Prado, 127 kW, 3l dyzelį. Procesas nebuvo iš lengviausių, todėl pasidalinsiu patirtimis ir patarimais, kurie, tikiuosi, kam nors bus naudingi. Visų pirma, jei planuojat pirkti TLC120, gerai pagalvokit - ar galėtumėt sau leisti DU TLC120? Nes turint omeny jų amžių ir dalių kainas, kur kišti pinigus tikrai bus. PRADŽIA Pradėjau ieškoti Lietuvoje, apžiūrėjau kelis variantus, įskaintant ir vieną pardavinėjamą Toyota atstovybės. Pagrindinė problema kurią mačiau - dugno rūdys, ir čia kalbam apie vėlyvesnius - bent jau 2008 metų automobilius. Net jei kėbulas švarus ir niekad nedažytas, pakėlus vaizdas visai kitos. Rūdyja pirmiausia nuo galo - būna užstrigęs zapaskės laikiklis (naujas keli šimtai eurų), nesandarus kuro užpylimo vamzdis, stabdžių šlangutės ir panašiai, nuo rėmo lupasi gabalai, rūdys pereina ir ant kėbulo. Niekad nepirkit nepakėlę. Pats tvarkytis su rėmu nenorėčiau, todėl pasiklausinėjau kiek galėtų kainuoti restauracija smėliuojant ir cinkuojant, arba keičiant rėmą - tai viskas įskaitant ardymą, paruošimą, dažymą, įvorių ir lūžusių varžtų keitimą - gali kainuoti iki 2-3k EUR, bet ne visi ir nori imtis tokio projekto. Vėliau mačiau 10 metų senumo Lietuvoj pirktų TLC, kuriems "pernai" padaryta antikorozija, kas pasitikėjimo nekelia, nes galiu tik įsivaizduoti kaip rėmas turėtų atrodyti po danga. PIRKIMAS Galiausiai radau tinkamą, 2008 metų gamybos, bet 2009 metų registracijos, variantą Vokietijoje. Apžiūrą atlikau ne pats, prie to grįšim vėliau, bet apskritai automobilis atrodė tvarkingas, parduodamas atstovybės su pilna istorija, ir ant dugno turėjo tik paviršinių rūdžių. Rida - 170k km, su tai pagrindžiančiais dokumentais. Kainavo daugiau nei bet kuris variantas Lietuvoje, bet ir atrodė daug geriau. GEDIMAI Atvažiavus į Lietuvą išlindo dalykai, kuriuos tikrai buvo galima pastebėti apžiūros metu, ir kurie, kaip vėliau supratau internete, yra labai tikėtini 150k-200k ridai:sudilę variklio pagalvės - ne paprastos gumos, o vakuuminė sistema, kurios dizainas Toyotos buvo keistas ne vieną kartą. Atstovybėj su darbu - apie 800 Eur. Neradau patikimų neoriginalių dalių, todėl ir nerizikavau. Bet simptomai paprasti ir lengva patikrinti prieš perkant, o tada atitinkamai nudėrėti kainą: stovint pavaroj (D) visas automobilis dreba, įjungus neutralią (N) vibracijos išnyksta. Ypač stipriai vibracijos jaučiasi įjungus palėtintoją ir atbulinę pavarą.nesandarus vandens siurblys - irgi matosi iškart, aplink siurblį pilna rožinių nuosėdų (jei supiltas Toyota aušinimo skystis). Originali dalis apie 260 Eur, neoriginalios nuo 50 iki 90 Eur. Originalus tarnauja apie 150k km, dažnai keičiamas kartu su pagrindiniu diržu. Mano atveju keistas kartu nebuvo.Na, ir vienareikšmiškai smagiausias reikalas - purkštukai ir jų tarpinės. Purkštukų tarpinės yra TLC120 liga, ir jei jos nesandarios - į karterį patenka suodžiai ir dyzelis, kas užkemša tepalo paėmėją ir gali baigtis katastrofiškais variklio gedimais. Mano atveju paėmėjas buvo švarus, taigi tarpinės geros, BET diagnostika parodė, kad vieno purkštuko kompensacijų reikšmės jau viršija numatytas ribas (+- 2.5). Nors žinau savininkų, kurie iš 1KD-FTV purkštukų išspaudžia iki 300k km, gedimai prie 150k nėra nenormalūs. Visų 4 purštukų keitimas atstovybėje, įskaitant tarpinių pakeitimą ir lizdų valymą - apie 1800 Eur. Verta paminėti, kad po keitimo purkštukai dirba kiek garsiau - girdisi silpnas kalimas akseleruojant tarp 1000-2000 apsukų, ypač kai variklis šaltas. Atstovybės teigimu, taip dirba naujesnio modelio purkštukai. Internete rašo visaip - ir kad normalu, ir kad ne. Beje, gali gundyti galimybė restauruoti purkštukus, ką, deja, bandžiau ir pats (170 Eur už purkštuką + ardymas), bet man, kaip ir daug kam bandžiusiems, Lietuvoje toks darbas nepasiteisino. Nežinau ar stendas blogas, ar meistrų rankos kreivos, bet reikšmės po restauravimo pablogėjo, purkštukai buvo visai sugadinti ir tada jau teko keisti naujais, ką ir reikėjo daryti iš pradžių. Pats keitimas nėra nei sudėtingas, nei brangus. Atstovybės dalis gauna per kokią parą, o darbą atlieka per kelias valandas. APIBENDRINIMAS Paėmus viską bendrai, geros būklės TLC120 yra labai brangus 10 metų senumo visureigis, bet važiuoja tikrai puikiai - geriau negu daugelis pigesnių naujų automobilių. Lietuvoj jie gerokai pigesni nei Vokietijoj, bet bent jau mano tikrinimo metu atrodė probleminiai. Perkant siūlyčiau vengti pneumatinės pakabos, pasitikrinti variklio pagalvių būklę (įjungiant palėtintoją ir atbulinį bėgį, jei automatas), vandens siurblio sandarumą ir dugno rūdis. Jeigu perkat iš rimto pardavėjo, tai tikrai verta pasidaryti kokybišką defektavimą, nes tik diagnostikos metu matysis purkštukų būklė. Iš savo patirties siūlyčiau atsidėt 10-20% automobilio kainos remontams, bet čia kaip ir bet kuriam naudotam automobiliui. Turėkit omeny, kad aptarnavimai nebus pigūs - į 3l dyzelį pilasi apie 7l alyvos. Mažasis aptarnavimas atstovybėje apie 200 Eur, didysis (+ tiltų ir greičių dėžės skysčiai, kuro filtras, stabdžių skystis) apie 500 Eur. Aišku, savo rankom pigiau. PATOBULINIMAI Kadangi nusipirkau gan švarų variantą, padariau Dinitrol antikorizinį padengimą. Bet čia tik laikas parodys ar buvo verta.Pirkau variantą su gamykline navigacija ir galinio vaizdo kamera. Tai buvo klaida, nes šitoj sistemoj kondicionieriaus valdymas integruotas ekrane, todėl labai sunku (tiksliau brangu) pakeisti ekraną modernia multimedija, bet yra įmonės, kurios pardavinėja reikalingus perėjimus įvairiems sprendimams.Planuoju atrestauruoti pakabą ir susidėti OME amortizatorius. Gal kas galit rekomenduoti patikimą servisą Vilniuje, kuris tuo užsiima?Atrodo prasideda kažkoks vairo kolonėlės nesandarumas, tai ankščiau ar vėliau reiks prieiti.Jeigu kam įdomu, galiu pateikti ir nuotraukų, bei diagnostikos lapų, kad geriau parodyti apie ką kalbu Šiaip automobilis 5/5 tiek mieste, tiek miške. Iki pomidorų dar nesodinau, bet ir neketinu. Nuoroda į pranešimą Dalintis kituose puslapiuose More sharing options...
arvydas77 Atrašyta Spalio 29, 2019 Dalintis Atrašyta Spalio 29, 2019 labai išsami pirkimo analizė keista kažkaip.kad su tokia rida tiek problemųbeje koks variklis?mano TLC 95 2002m 350000rida D4D 120kw variklis . penkti metai pas mane,iskyrus tepalų keitimą ,ir kuro filtro keitimą absoliučiai nieko kito varikliui nedaryta.galbūt laikas būtų vožtuvus pareguliuot,ant laisvų jaučias netolygus darbas ir iš viso keista st,kaladės,šakių sailendblokai 2 kartus ir nenumaldomai artėja vairo kolonkės keitimas... Nuoroda į pranešimą Dalintis kituose puslapiuose More sharing options...
valdas-76 Atrašyta Spalio 29, 2019 Dalintis Atrašyta Spalio 29, 2019 (redaguota) Na tai suprantama, norint iš naudoto automobilio išgaut praktiškai naują- tas kainuoja Iš aukščiau pateiktų faktų galima daryti dvi išvadas: a) net ir nupirkus (subjektyviai vertinant) geriausią variantą, esantį pardavime, jis nebūtinai reikalaus mažiau investicijų, nei pigesni to paties modelio auto ir b ) originalios Toyotos dalys bei servisas kainuoja biešenas bapkes, ypač tais atvejais, kai alternatyvų mažai arba išvis nėra. Beje, daugumos naujesnių Toyotų dugno antikorozinė apsauga labai prasta, kažkada žiūrėjau 2009 m. Hiace 4WD, išorė pagal metus ideali, o dugnas, sakytum, druskos vonioj buvo mirkytas... Redagavo Spalio 29, 2019 valdas-76 Nuoroda į pranešimą Dalintis kituose puslapiuose More sharing options...
forsunke Atrašyta Spalio 30, 2019 Dalintis Atrašyta Spalio 30, 2019 Na pas mane ne toyota bet ir ne 7 o 9.5 litrai pilas i varikli. Noreciau kad 7 piltusi Na del multimedijos - tai kinija su 10coliu ekranu ir androidu Pas mane stovi Alpine navi pirkau su juo, buvo sudeti perejimai - problema turiu kad nerandu kas atnaujintu zemelapius - nes per Naviextras nuo 49 iki 99 euru Pirk su androidu - maziau knislios bus. Nuoroda į pranešimą Dalintis kituose puslapiuose More sharing options...
Tadas2 Atrašyta Spalio 30, 2019 Dalintis Atrašyta Spalio 30, 2019 Na pas mane ne toyota bet ir ne 7 o 9.5 litrai pilas i varikli. Noreciau kad 7 piltusi Na del multimedijos - tai kinija su 10coliu ekranu ir androidu Pas mane stovi Alpine navi pirkau su juo, buvo sudeti perejimai - problema turiu kad nerandu kas atnaujintu zemelapius - nes per Naviextras nuo 49 iki 99 euru Pirk su androidu - maziau knislios bus.Kuo daugiau tepalo pilasi i varikli,tuo ilgesnis intervalas iki kito keitimo,taip,kad cia pliusas,o ne minusas. Nuoroda į pranešimą Dalintis kituose puslapiuose More sharing options...
Giedrimas Atrašyta Spalio 30, 2019 Dalintis Atrašyta Spalio 30, 2019 Kuo daugiau tepalo pilasi i varikli,tuo ilgesnis intervalas iki kito keitimo,taip,kad cia pliusas,o ne minusas.Na netiesa, pas mane irgi 9.5l pilas, o keisti kas 15000km, o kai dar tepalai ne po kelis eu uz litra. Na bet vaziavimo malonumas viska atperka Nuoroda į pranešimą Dalintis kituose puslapiuose More sharing options...
Tadas2 Atrašyta Spalio 30, 2019 Dalintis Atrašyta Spalio 30, 2019 Na netiesa, pas mane irgi 9.5l pilas, o keisti kas 15000km, o kai dar tepalai ne po kelis eu uz litra. Na bet vaziavimo malonumas viska atperka Na jei pilsis kokie 6 ltr.,reiks keist kas 10 tuks. Nuoroda į pranešimą Dalintis kituose puslapiuose More sharing options...
salmonas Atrašyta Spalio 30, 2019 Dalintis Atrašyta Spalio 30, 2019 nebūtina atstovybių paprastiem remontams.vaziuok i berautus, cup univermage senam, sudes liftus, amortikus, aptarnavimus pigiau padarysi. Nuoroda į pranešimą Dalintis kituose puslapiuose More sharing options...
forsunke Atrašyta Spalio 30, 2019 Dalintis Atrašyta Spalio 30, 2019 vistiek kad 10k keiciuKuo daugiau tepalo pilasi i varikli,tuo ilgesnis intervalas iki kito keitimo,taip,kad cia pliusas,o ne minusas. Nuoroda į pranešimą Dalintis kituose puslapiuose More sharing options...
Tadas2 Atrašyta Spalio 30, 2019 Dalintis Atrašyta Spalio 30, 2019 vistiek kad 10k keiciuTai gerai,variklis tik aciu pasakys,plius nebutina pilti Shell,Motul,Liqui Moly,Castrol firmu tepalu.Tarp tepalu nera tokio dalyko brangiau - geriau,galima pilti maziau isreklamuotos firmos tepalus,bus pigiau,o efektas tas pats. Nuoroda į pranešimą Dalintis kituose puslapiuose More sharing options...
Arklys Atrašyta Spalio 31, 2019 Autorius Dalintis Atrašyta Spalio 31, 2019 Šiaip, kad geras variantas jaučiasi - vandens siurblys ir pagalvės buvo neapsižiūrėjimas perkant, jei būčiau gyvai pats matęs - būčiau pastebėjęs; o purkštukai - jei ne nekokybiškas bandymas restauruot tai turbūt būtų laikę dar bent keliasdešimt tūkstančių km. Iki restauravimo kažkiek nedapylė kuro ir to nesijautė, po restauravimo pradėjo smarkiai perpilt ir čia jau atsirado rizika, kad sugadins cilindrus. Bet kokiu atveju visi šitie dalykai yra susidėvinčios dalys, tai labiau aptarnavimas, negu remontas. Padariau suvedimą ir važiuoklės patikrą, tai meistrai nerado prie ko prikibti, stabdžiai irgi dar labai geros būklės, suvedimą padarė lengvai, nieko nereikėjo pjauti. Tuo tarpu kai vežiau patikrai viena iš lietuviškų tų pačių metų modelių - iškart sudėjo nemažą samatą pakabos darbų ir sakė, kad dėl rūdžių lengvai sutvarkyti suvedimo nepavyks. Tai apskritai antrą kartą vistiek pirkčiau brangesnį variantą Vokietijoj, o ne pigesnį Lietuvoj, jau vien dėl aptarnavimo istorijos ir ramios galvos, kad variklis niekad nevažinėjo nekeistais tepalais. Dėl multimedijos, kadangi pagrinde noriu klausytis muzikos iš telefono, tai kol kas nusipirkau FM moduliatorių (nuoroda žemiau). Kas žino FM moduliatorius - žino, kad šūdas. Bet konkrečiai šitas turi labai stiprų signalą ir kokybė tikrai gera. Kainuoja 20 Eur su siuntimu į Lietuvą, susijungia su telefonu per BT. Garso kokybė 4/5, praktiškai tokia pat kaip įprasto radijo. Vos vos jaučiasi, kad labai aukšti ir labai žemi dažniai nusimuša, bet gyvent galima. https://www.amazon.de/dp/B07JB1QBZQ/ref=sr_1_5?keywords=anker+roav&qid=1572507937&sr=8-5 Nuoroda į pranešimą Dalintis kituose puslapiuose More sharing options...
november Atrašyta Spalio 31, 2019 Dalintis Atrašyta Spalio 31, 2019 (redaguota) "dėl aptarnavimo istorijos ir ramios galvos, kad variklis niekad nevažinėjo nekeistais tepalais." Dėl to gali būti 100% tikras tik tada, kai automobilį nuo pat 0km ridos eksploatuoji pats. Jokiu kitu atveju, nesvarbu kur jis "gyveno", nėra absoliučiai jokių garantijų dėl tokių duomenų tikrumo/tikslumo. Redagavo Spalio 31, 2019 november Nuoroda į pranešimą Dalintis kituose puslapiuose More sharing options...
gieska Atrašyta Spalio 31, 2019 Dalintis Atrašyta Spalio 31, 2019 (redaguota) Labai geras auto pasirinkimas, sveikinu. Ir geras aprašymas. Pagarba, bet vis tik papildysiu ir patikslinsiu:Rėmas - taip, reikalauja pastovios ir kruopščios priežiūros, kas nesupranta arba tingi geriau golfą rinktis, o tokių deja dauguma.Pagalvės - taip, geras inžinerinis sprendimas kaip labai gerai izoliuoti kėbulą ir transmisiją nuo keturių cilindrų "vibratoriaus", bet susidėvi tiesiog greičiau. Nieko baisaus.Purkštukai - taip, Denso yra labai tiksli, gera bet labai jautri kuro sistema. Labai mažai kas LT turi originalią įrangą restauruoti Boschą, abejoju ar iš vis kažkas turi Denso.Tarpinės - taip, čia rimčiausia gamintojo klaida, atšaukinėjo keitė, bet ne visiem tai įdomu buvo. Jeigu nėra sudalyvauta "akcijoje", tikėtina cilindrai lopinti. Galioja tik 122 kW.Galinė pniaumatika - ne taip, patikima ir naudinga sistema, kartu turinti ir reguliuojamus amortizatorius.OME - jeigu keisti tai visą komplektą spyruoklės ir amortizatoriai. Tikslas - prošvaisa. Bet tada pirmiausiai padangos. Yra rimtesnių produktų. Atskira ir ilga tema. Redagavo Spalio 31, 2019 gieska Nuoroda į pranešimą Dalintis kituose puslapiuose More sharing options...
Dragon Atrašyta Lapkričio 1, 2019 Dalintis Atrašyta Lapkričio 1, 2019 Pagarba už pasidalinimą O šiaip turėjau 2003 ir dabar 2006 TLC125 (trumpą) žmona važinėjasi, puikus visureigis, mėgstu jį pavairuoti, sportiškai važiuojantis. Kažkokių bėdų rimtesnių nebuvo ir neteko rimtai investuot į remontą. Nuoroda į pranešimą Dalintis kituose puslapiuose More sharing options...
Rekomenduojami pranešimai
Susikurkite paskyrą arba prisijunkite, jei norite komentuoti
Komentuoti gali tik registruoti nariai
Susikurkite paskyrą
Prisijunkite prie mūsų bendruomenės.
UžsiregistruotiPrisijungti
Turite paskyrą? Prisijunkite.
Prisijunkite dabar