Pereiti prie turinio

TLC 120 - mano pirkimo patirtis ir patarimai


Rekomenduojami pranešimai

Šiame forume esu naujokas, dar visai neseniai nusipirkau pirmą visureigį - 2008 TLC Prado, 127 kW, 3l dyzelį. Procesas nebuvo iš lengviausių, todėl pasidalinsiu patirtimis ir patarimais, kurie, tikiuosi, kam nors bus naudingi.

 

Visų pirma, jei planuojat pirkti TLC120, gerai pagalvokit - ar galėtumėt sau leisti DU TLC120? Nes turint omeny jų amžių ir dalių kainas, kur kišti pinigus tikrai bus.

 

PRADŽIA

 

Pradėjau ieškoti Lietuvoje, apžiūrėjau kelis variantus, įskaintant ir vieną pardavinėjamą Toyota atstovybės. Pagrindinė problema kurią mačiau - dugno rūdys, ir čia kalbam apie vėlyvesnius - bent jau 2008 metų automobilius. Net jei kėbulas švarus ir niekad nedažytas, pakėlus vaizdas visai kitos. Rūdyja pirmiausia nuo galo - būna užstrigęs zapaskės laikiklis (naujas keli šimtai eurų), nesandarus kuro užpylimo vamzdis, stabdžių šlangutės ir panašiai, nuo rėmo lupasi gabalai, rūdys pereina ir ant kėbulo. Niekad nepirkit nepakėlę. Pats tvarkytis su rėmu nenorėčiau, todėl pasiklausinėjau kiek galėtų kainuoti restauracija smėliuojant ir cinkuojant, arba keičiant rėmą - tai viskas įskaitant ardymą, paruošimą, dažymą, įvorių ir lūžusių varžtų keitimą - gali kainuoti iki 2-3k EUR, bet ne visi ir nori imtis tokio projekto. Vėliau mačiau 10 metų senumo Lietuvoj pirktų TLC, kuriems "pernai" padaryta antikorozija, kas pasitikėjimo nekelia, nes galiu tik įsivaizduoti kaip rėmas turėtų atrodyti po danga.

 

PIRKIMAS

 

Galiausiai radau tinkamą, 2008 metų gamybos, bet 2009 metų registracijos, variantą Vokietijoje. Apžiūrą atlikau ne pats, prie to grįšim vėliau, bet apskritai automobilis atrodė tvarkingas, parduodamas atstovybės su pilna istorija, ir ant dugno turėjo tik paviršinių rūdžių. Rida - 170k km, su tai pagrindžiančiais dokumentais. Kainavo daugiau nei bet kuris variantas Lietuvoje, bet ir atrodė daug geriau.

 

GEDIMAI

 

Atvažiavus į Lietuvą išlindo dalykai, kuriuos tikrai buvo galima pastebėti apžiūros metu, ir kurie, kaip vėliau supratau internete, yra labai tikėtini 150k-200k ridai:

  • sudilę variklio pagalvės - ne paprastos gumos, o vakuuminė sistema, kurios dizainas Toyotos buvo keistas ne vieną kartą. Atstovybėj su darbu - apie 800 Eur. Neradau patikimų neoriginalių dalių, todėl ir nerizikavau. Bet simptomai paprasti ir lengva patikrinti prieš perkant, o tada atitinkamai nudėrėti kainą: stovint pavaroj (D) visas automobilis dreba, įjungus neutralią (N) vibracijos išnyksta. Ypač stipriai vibracijos jaučiasi įjungus palėtintoją ir atbulinę pavarą.
  • nesandarus vandens siurblys - irgi matosi iškart, aplink siurblį pilna rožinių nuosėdų (jei supiltas Toyota aušinimo skystis). Originali dalis apie 260 Eur, neoriginalios nuo 50 iki 90 Eur. Originalus tarnauja apie 150k km, dažnai keičiamas kartu su pagrindiniu diržu. Mano atveju keistas kartu nebuvo.

Na, ir vienareikšmiškai smagiausias reikalas - purkštukai ir jų tarpinės. Purkštukų tarpinės yra TLC120 liga, ir jei jos nesandarios - į karterį patenka suodžiai ir dyzelis, kas užkemša tepalo paėmėją ir gali baigtis katastrofiškais variklio gedimais. Mano atveju paėmėjas buvo švarus, taigi tarpinės geros, BET diagnostika parodė, kad vieno purkštuko kompensacijų reikšmės jau viršija numatytas ribas (+- 2.5). Nors žinau savininkų, kurie iš 1KD-FTV purkštukų išspaudžia iki 300k km, gedimai prie 150k nėra nenormalūs. Visų 4 purštukų keitimas atstovybėje, įskaitant tarpinių pakeitimą ir lizdų valymą - apie 1800 Eur. Verta paminėti, kad po keitimo purkštukai dirba kiek garsiau - girdisi silpnas kalimas akseleruojant tarp 1000-2000 apsukų, ypač kai variklis šaltas. Atstovybės teigimu, taip dirba naujesnio modelio purkštukai. Internete rašo visaip - ir kad normalu, ir kad ne. 

 

Beje, gali gundyti galimybė restauruoti purkštukus, ką, deja, bandžiau ir pats (170 Eur už purkštuką + ardymas), bet man, kaip ir daug kam bandžiusiems, Lietuvoje toks darbas nepasiteisino. Nežinau ar stendas blogas, ar meistrų rankos kreivos, bet reikšmės po restauravimo pablogėjo, purkštukai buvo visai sugadinti ir tada jau teko keisti naujais, ką ir reikėjo daryti iš pradžių.

 

Pats keitimas nėra nei sudėtingas, nei brangus. Atstovybės dalis gauna per kokią parą, o darbą atlieka per kelias valandas.

 

APIBENDRINIMAS

 

Paėmus viską bendrai, geros būklės TLC120 yra labai brangus 10 metų senumo visureigis, bet važiuoja tikrai puikiai - geriau negu daugelis pigesnių naujų automobilių. Lietuvoj jie gerokai pigesni nei Vokietijoj, bet bent jau mano tikrinimo metu atrodė probleminiai. 

 

Perkant siūlyčiau vengti pneumatinės pakabos, pasitikrinti variklio pagalvių būklę (įjungiant palėtintoją ir atbulinį bėgį, jei automatas), vandens siurblio sandarumą ir dugno rūdis. Jeigu perkat iš rimto pardavėjo, tai tikrai verta pasidaryti kokybišką defektavimą, nes tik diagnostikos metu matysis purkštukų būklė.

 

Iš savo patirties siūlyčiau atsidėt 10-20% automobilio kainos remontams, bet čia kaip ir bet kuriam naudotam automobiliui.

 

Turėkit omeny, kad aptarnavimai nebus pigūs - į 3l dyzelį pilasi apie 7l alyvos. Mažasis aptarnavimas atstovybėje apie 200 Eur, didysis (+ tiltų ir greičių dėžės skysčiai, kuro filtras, stabdžių skystis) apie 500 Eur. Aišku, savo rankom pigiau.

 

PATOBULINIMAI 

  • Kadangi nusipirkau gan švarų variantą, padariau Dinitrol antikorizinį padengimą. Bet čia tik laikas parodys ar buvo verta.
  • Pirkau variantą su gamykline navigacija ir galinio vaizdo kamera. Tai buvo klaida, nes šitoj sistemoj kondicionieriaus valdymas integruotas ekrane, todėl labai sunku (tiksliau brangu) pakeisti ekraną modernia multimedija, bet yra įmonės, kurios pardavinėja reikalingus perėjimus įvairiems sprendimams.
  • Planuoju atrestauruoti pakabą ir susidėti OME amortizatorius. Gal kas galit rekomenduoti patikimą servisą Vilniuje, kuris tuo užsiima?
  • Atrodo prasideda kažkoks vairo kolonėlės nesandarumas, tai ankščiau ar vėliau reiks prieiti.

Jeigu kam įdomu, galiu pateikti ir nuotraukų, bei diagnostikos lapų, kad geriau parodyti apie ką kalbu :) Šiaip automobilis 5/5 tiek mieste, tiek miške. Iki pomidorų dar nesodinau, bet ir neketinu.

 

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

labai išsami pirkimo analizė :liux:

keista kažkaip.kad su tokia rida tiek problemų

beje koks variklis?

mano TLC 95 2002m 350000rida D4D 120kw variklis . penkti metai pas mane,iskyrus tepalų keitimą ,ir kuro filtro keitimą absoliučiai nieko kito varikliui nedaryta.galbūt laikas būtų vožtuvus pareguliuot,ant laisvų jaučias netolygus darbas

 ir iš viso keista st,kaladės,šakių sailendblokai 2 kartus ir nenumaldomai artėja vairo kolonkės keitimas...

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

 Na tai suprantama, norint iš naudoto automobilio išgaut praktiškai naują- tas kainuoja :)

 Iš aukščiau pateiktų faktų galima daryti dvi išvadas: a) net ir nupirkus (subjektyviai vertinant) geriausią variantą, esantį pardavime, jis nebūtinai reikalaus mažiau investicijų, nei pigesni to paties modelio auto ir  b ) originalios Toyotos dalys bei servisas kainuoja biešenas bapkes, ypač tais atvejais, kai alternatyvų mažai arba išvis nėra.

 Beje, daugumos naujesnių Toyotų dugno antikorozinė apsauga labai prasta, kažkada žiūrėjau 2009 m. Hiace 4WD, išorė pagal metus ideali, o dugnas, sakytum, druskos vonioj buvo mirkytas...

Redagavo valdas-76
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Na pas mane ne toyota bet ir ne 7 o 9.5 litrai pilas i varikli. Noreciau kad 7 piltusi :)

Na del multimedijos - tai kinija su 10coliu ekranu ir androidu :) Pas mane stovi Alpine navi pirkau su juo, buvo sudeti perejimai - problema turiu kad nerandu kas atnaujintu zemelapius - nes per Naviextras nuo 49 iki 99 euru :) Pirk su androidu - maziau knislios bus.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Na pas mane ne toyota bet ir ne 7 o 9.5 litrai pilas i varikli. Noreciau kad 7 piltusi :)

Na del multimedijos - tai kinija su 10coliu ekranu ir androidu :) Pas mane stovi Alpine navi pirkau su juo, buvo sudeti perejimai - problema turiu kad nerandu kas atnaujintu zemelapius - nes per Naviextras nuo 49 iki 99 euru :) Pirk su androidu - maziau knislios bus.

Kuo daugiau tepalo pilasi i varikli,tuo ilgesnis intervalas iki kito keitimo,taip,kad cia pliusas,o ne minusas.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Kuo daugiau tepalo pilasi i varikli,tuo ilgesnis intervalas iki kito keitimo,taip,kad cia pliusas,o ne minusas.

Na netiesa, pas mane irgi 9.5l pilas, o keisti kas 15000km, o kai dar tepalai ne po kelis eu uz litra. Na bet vaziavimo malonumas viska atperka :liux:

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

vistiek kad 10k keiciu

Tai gerai,variklis tik aciu pasakys,plius nebutina pilti Shell,Motul,Liqui Moly,Castrol firmu tepalu.Tarp tepalu nera tokio dalyko brangiau - geriau,galima pilti maziau isreklamuotos firmos tepalus,bus pigiau,o efektas tas pats.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Šiaip, kad geras variantas jaučiasi - vandens siurblys ir pagalvės buvo neapsižiūrėjimas perkant, jei būčiau gyvai pats matęs - būčiau pastebėjęs; o purkštukai - jei ne nekokybiškas bandymas restauruot tai turbūt būtų laikę dar bent keliasdešimt tūkstančių km. Iki restauravimo kažkiek nedapylė kuro ir to nesijautė, po restauravimo pradėjo smarkiai perpilt ir čia jau atsirado rizika, kad sugadins cilindrus. Bet kokiu atveju visi šitie dalykai yra susidėvinčios dalys, tai labiau aptarnavimas, negu remontas. 

 

Padariau suvedimą ir važiuoklės patikrą, tai meistrai nerado prie ko prikibti, stabdžiai irgi dar labai geros būklės, suvedimą padarė lengvai, nieko nereikėjo pjauti. Tuo tarpu kai vežiau patikrai viena iš lietuviškų tų pačių metų modelių - iškart sudėjo nemažą samatą pakabos darbų ir sakė, kad dėl rūdžių lengvai sutvarkyti suvedimo nepavyks. Tai apskritai antrą kartą vistiek pirkčiau brangesnį variantą Vokietijoj, o ne pigesnį Lietuvoj, jau vien dėl aptarnavimo istorijos ir ramios galvos, kad variklis niekad nevažinėjo nekeistais tepalais. 

 

Dėl multimedijos, kadangi pagrinde noriu klausytis muzikos iš telefono, tai kol kas nusipirkau FM moduliatorių (nuoroda žemiau). Kas žino FM moduliatorius - žino, kad šūdas. Bet konkrečiai šitas turi labai stiprų signalą ir kokybė tikrai gera. Kainuoja 20 Eur su siuntimu į Lietuvą, susijungia su telefonu per BT. Garso kokybė 4/5, praktiškai tokia pat kaip įprasto radijo. Vos vos jaučiasi, kad labai aukšti ir labai žemi dažniai nusimuša, bet gyvent galima. 

 

https://www.amazon.de/dp/B07JB1QBZQ/ref=sr_1_5?keywords=anker+roav&qid=1572507937&sr=8-5

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

"dėl aptarnavimo istorijos ir ramios galvos, kad variklis niekad nevažinėjo nekeistais tepalais."

 

 

Dėl to gali būti 100% tikras tik tada, kai automobilį nuo pat 0km ridos eksploatuoji pats. Jokiu kitu atveju, nesvarbu kur jis "gyveno", nėra absoliučiai jokių garantijų dėl tokių duomenų tikrumo/tikslumo.

 

Redagavo november
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Labai geras auto pasirinkimas, sveikinu. Ir geras aprašymas. Pagarba, bet vis tik papildysiu ir patikslinsiu:

Rėmas - taip, reikalauja pastovios ir kruopščios priežiūros, kas nesupranta arba tingi geriau golfą rinktis, o tokių deja dauguma.

Pagalvės - taip, geras inžinerinis sprendimas kaip labai gerai izoliuoti kėbulą ir transmisiją nuo keturių cilindrų "vibratoriaus", bet susidėvi tiesiog greičiau. Nieko baisaus.

Purkštukai - taip, Denso yra labai tiksli, gera bet labai jautri kuro sistema. Labai mažai kas LT turi originalią įrangą restauruoti Boschą, abejoju ar iš vis kažkas turi Denso.

Tarpinės - taip, čia rimčiausia gamintojo klaida, atšaukinėjo keitė, bet ne visiem tai įdomu buvo. Jeigu nėra sudalyvauta "akcijoje", tikėtina cilindrai lopinti. Galioja tik 122 kW.

Galinė pniaumatika - ne taip, patikima ir naudinga sistema, kartu turinti ir reguliuojamus amortizatorius.

OME - jeigu keisti tai visą komplektą spyruoklės ir amortizatoriai. Tikslas - prošvaisa. Bet tada pirmiausiai padangos. Yra rimtesnių produktų. Atskira ir ilga tema.

Redagavo gieska
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Pagarba už pasidalinimą ;)  :liux:  :salut:

O šiaip turėjau 2003 ir dabar 2006  TLC125 (trumpą) žmona važinėjasi, puikus visureigis, mėgstu jį pavairuoti, sportiškai važiuojantis. Kažkokių bėdų rimtesnių nebuvo ir neteko rimtai investuot į remontą.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Susikurkite paskyrą arba prisijunkite, jei norite komentuoti

Komentuoti gali tik registruoti nariai

Susikurkite paskyrą

Prisijunkite prie mūsų bendruomenės.

Užsiregistruoti

Prisijungti

Turite paskyrą? Prisijunkite.

Prisijunkite dabar
×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...

Svarbi informacija

By using this site, you agree to our Terms of Use.