Pereiti prie turinio

Vidurinė Azija


Eccc

Rekomenduojami pranešimai

tai jus mesa valgykit...

Taip, Rusijoje paragavom to, kas pas mus egzotika o ten ne

Arkliena.jpg

 

Taip pat atradome superinį kelioninį užkandį - mėsos čipsus. Tai plonai supjaustyti ir išdžiovinti iki vegetariško traškumo mėsgaliai. Ir kaina nedidelė, vos daugiau nei pusė euro už pakelį. Po truputį graužiant galima važiuoti visą dieną, nestojant pietums :). Yra visokių, jautiena, kiauliena, kalakutiena, vištiena

MesosCipsai.jpg

Redagavo Eccc
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Tęsiu tolimesnį maršruto aprašymą:

13 diena. Kiek pamąstęs, manau, kad nakvosime dar Kirgizijoje, slėnyje prie Tadžikistano sienos, nes pati siena yra jau aukštokai kalnuose, o ir toliau laukia pakankamai staigus kilimas aukštyn, gali reikėti aklimatizacijos, kaip pataria pažįstamas alpinistas, staigiai nenulėksi. gali tekti aklimatizuotis kur nors prie Karakulio ežero selfinantis su jakais :). Jei jausimės gerai, tai prie to ežero tik papietausim ir važiuosim per aukščiausią kelionės tašką AkBaitalą 4655 m virš jūros lygio, toliau darysime šiokią tokią kilpą, suksime kairėn palei Rangkulio ežerą iki Kinijos sienos, šalia kurios kelias praeina visai greta. Nubėgsiu patrepsėti į Kiniją, kad atsižymėti buvus dar vienoje šalyje :). Siena ten visiškai nesaugojama ir neprižiūrima, tikriausiai nėra reikalo :). Toliau pasuksime link Murghabo taip grįždami į Pamyro traktą. Šalia Murghabo tikriausiai ir apsistosime nakčiai

14 diena. Nuo Murghabo ansikėlę anksčiau važiuojame Pamyro traktu M41, bet už Sasykkulio ežero sankryžoje šiek tiek paįvairiname gyvenimą išsukdami iš Pamyro trakto į dešinę link Afganistano sienos. Užkąsime prie kurio nors iš vaizdingų kalnų ežerų Čukurkulio ar Karagušo ir leisimės į ilgoką ir ne mažiau vaizdingą Ąfganistano pasienį, kur dvi šalis skiria tik srauni upė. Poilsio sustosime Kalnų Badachšano sostinėje Choroge, o nakvynei pavažiuosim kiek toliau nuo Afganistano sienos. kad ramiau būtų. Tikriausiai link kaimelio Baradaš

15 diena. Iš ryto pasižvalgę po Chorogą jau vėl Pamyro traktu M41 judame toliau Afganistano pasieniu. Kalachiume per pietus reikės apsispręsti, kurio keliu važiuoti link Tadžikistano sostinės Dušambė, ar sukant į šiaurę, ar toliau kurį laiką Afganistano pasieniu. Apsispręsti, manau, padės vietiniai gyventojai. Iki vakaro Dušambė, manau pasieksim, jei ne, piknikas ir nakvynė kur nors iki, priklausomai nuo kelio kuriuo važiuosim. Jei nuo Afganistano pusės, yra gerų vietų prie Nureko ežero, jei šiauresniu keliu, dar kol kas nežinau, reikia paieškoti

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

13, 14, ir 15 dienomis aplankysime šalia Pamyro trakto, kalnuose esančias įdomybes, bet kol kas nesiplėsiu, papasakosiu kai grįšiu. Ir bendrai, kol kas glaustai ir sausai, o įdomiai - vėliau :),

16 diena. Dušambė, apžiūrime miestą, kuriam, skirsime beveik visą dieną, pavakaryje išvažiuojame link Samarkando, ir, priklausomai nuo situacijos pasienyje, nakvojam Tadžikistane arba jau prie Samarkando.

17 diena. Samarkandas. Visą dieną skiriame šiam miestui, jame ir nakvojame

18 diena. Iš ryto kraunamės daiktus, sekantis tikslas Buchara, kurioje taip pat praleisim likusią dienos dalį ir nakvosim

Redagavo Eccc
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

  • po 1 mėnesio...

Nusprendžiau keisti maršrutą. Tadžikistaną ir Uzbekistaną paliksiu kitam kartui, tam kelios priežastys. Norint apvažiuoti viską kartu, gaunasi labai įtempta kelionė laike, reikės lėkti kaip akis išdegus, praktiškai tik uždedant varnelę, kad buvau toje ar kitoje šalyje ir neaplankant daug įdomių vietų kiek nutolusių nuo pagrindinio kelio. Taip pat, judant nuo Kirgizijos į Tadžikistaną yra ypatingai staigus kilimas ir reikalinga 2-3 dienų aklimatizacija Kirgizijos pasienio zonoje, o tam reikalingas specialus leidimas, kuris didina kelionės biudžetą (~120€*žm) kaip ir visos į Tadžikistaną (~100€*žm) ir Uzbekistaną (~200€*žm). Taip pat tarp Tadžikistano ir Uzbekistano yra dėl kažko įtempti santykiai, ir įvažiuojant į Uzbekistaną iš Tadžikistano pusės labai krato keliautojus automobiliais (narkotikų paieška), ypatingas dėmesys skiriamas užsieniečiams. Tas labai užtrunka, nes dažnai nepakanka viską išimti, dažnai reikia ir durų apmušalus ar kitas salono dalis nuimti, o važiuojant į priešingą pusę, tam jokio dėmesio neskiriama, pasieniai praeinami pakankamai sklandžiai. Taigi, važiuosiu ramiai per Kazachstaną, iš šiaurės į pietus, pacirkuliosiu Kirgizijoje per jos perėjas ir slėnius, vėl grįšiu į Kazachstaną, ir ramiai iš rytų į vakarus per Šymkentą, Turkistaną, Kyzylordą, Baikonūrą, išdžioviną Aralo jūrą į vakarų Kazachstano dalį

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Smagiai pasivažinėjot, mums bus ne taip smagu, laivų smėlynuose jau nebėra, jie jau metalo lauže :). Maniau, kad papildomo kuro bako nereikės, bet iš jūsų aprašymo matau, kad tikrai nepamaišys, reikia vietoje zapaskės įsidėti papildomą 120 litrų, bus ramiau. Kelionė skirsis tik tuo, kad dar pakeliausime Kirgizijoje Tianšanio kalnais ir pailsėsime prie Issykkulio

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

  • po 1 mėnesio...

Rytoj varau užsakinėti Rusijos vizų. Taigi, niekas nepasikeitė, iš Lietuvos važiuojam dviese vienu ekipažu. Nuo Maskvos gali prisijungti dar vienas, rusiškas ekipažas, tikimybė 50%, Almatoje prisijungs dar vienas 90%. Astanoje malonus sutapimas - vyksta tarptautinė paroda EXPO 2017, aplankysime Lietuvos paviljoną. Taip pat užmegztas ryšys su žmonėmis iš Astanos, Karagandos, Almatos, Biškeko, ir dar kelių mažesnių miestų, norinčiais aprodyti savo miestų apylinkes ir įdomias vietas, t.y. kviečiančiais į pažntines pokatuškes.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

  • po 7 mėnesių...

Kelionė nelabai nusisekė, švelniai tariant. Nors iš pradžių sekėsi visai gerai.

1.jpg

2.jpg

Pravažiavom Maskvą, Samarą, Toljatį, aplankėme Ufą.

3.jpg

Privažiavus Uralo priekalnes, varant į kalną ~120kmh trūko plastmasinis krabas tarp galvų ir išvarė aušinimo skystį. Kadangi greitai variau, garų nepastebėjau, o temperatūros daviklis pas Discovery3 ne ant variklio, o toliau nuo jo, ant šlango, todėl ir perkaitimo neparodė.  Prapūtė tarpines po galvomis. Sustojau maždaug 30 -40 km už Ufos, buvo penktadienio popietė. Iš po kapoto varė garai kaip iš garvežio. Iš karto sustojo vienas su Lada pagalbos ir antifrizo siūlyti, atsisakiau, sustojo dar vienas su RRS, taip pat atsisakiau, išreiškė užuojautą. Išsisklaidžius garams pamačiau, kad trūko per pusę plastmasinis trišakis, apjungiantis aušinimą tarp galvų, labai norėjosi tikėti, kad tai yra priežastis o ne pasekmė, nors iš techninės pusės buvo aišku, kad jis trūkti galėjo tik dėl pakilusio slėgio. Pataisiau kelyje kaip galėjau

4.jpg

Užpylus antifrizo ir pasukus starterį viltys žlugo. Sustabdžiau dar vieną, padėjo iškviesti evakuatorių, nuvežė į vietą su pilnu kiemu juodų D3.

5.jpg

6.jpg

Į servisą atvažiavome 16-50, primenu buvo penktadienis. Pasikalbėjom su vyrais, jie patikrino diagnozę, aptarėme kainą jie ėmėsi darbo. Jų direktorius pasiūlė viešbutį, kuriame kadaise pats patalpas nuomojosi, paskambino vedėjai ir susiderėjo beveik dvigubai kainą mažinančią nuolaidą, rezultate gavosi ta pati kaina kaip pigiame viešbutyje. Iškvietė taksą ir vakare jau ilsėjomės ten, o tą patį vakarą mano Disco kėbulas jau buvo nukeltas.

7a.jpg

 

bus tęsinys

Redagavo Eccc
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Viešbučio numeris, panašu buvo skirtas naujavedžiams, pilnas širdučių formos pagalvėlių, bet tiesiog dvelkė tarybiniais laikais :D. Pvz.: kondicionierius dirba, bet ne šaldo, lova prabangiai stovi nišoje su baldakimiu, bet praeiti galima tik iš vienos pusės, iš kitos pusės reikia lipti per lovos kampą (man ta pusė ir kliuvo), Prie lovos yra sieninės lempos skaitymui, bet, kad jas įjungti – išjungti reikia nueiti į kitą kambarį!, o tam reikia perlipti per lovos kampą :D. Bet jei į tokius dalykus žiūrėti kaip į nuotykį, puiku, jis pavyko

7.jpg

Šeštadienį apie 11 valandą nuvažiavau aplankyti ligonio, galvos buvo nuimtos ir atiduotos šlifuoti, sakė, kad apie pirmą valandą bus gatavos, paklausiau ar šlifuotojai visuomet šeštadieniais dirba, atsakė, kad išprašė o tie sutiko.

8.jpg

9.jpg

10.jpg

Vyrai surado mano turbinos gedimo priežastį - neteisingai gulėjo laidų pynė, todėl su laiku prasitrynė pirmiausia turbinos laidas į masę, bet nedaug buvo likę ir kitiems laidams. Pasiūlė pakeisti visą variklinę pravodkę, nes likusiems laidams nedaug buvo likę o jie turėjo atlikusią nuo RRS euro3, sutikau. Tuo pačiu, kadangi kolektorius ir turbina jau buvo nuimti, paprašiau, kad išsuktų ir pragręžtų smeigės vietą ir padarytų turbiną patogią nuėmimui, pasakė - "net problem" vis tiek galvų dar laukti porą valandų.
Sekmadienį apie vienuoliktą aš vėl prie paciento. Galvos uždėtos, pakeitė 14 kompensatorių, tvarkė dar kažką aplinkui. Siūlė atrestauruoti turbiną, nes yra mažas laisvumas, bet dėl nekritinės būklės, laiko ir sąmatos atsisakiau, dabar kiek gailiuosi, nes pas juos turboservisas turi spec įrangą tam, sakė nė viena turbina po jų restauravimo klaidų nemetė.

O mes su žmona tuo tarpu atostogavome Ufoje. Miestas pakankamai gražus,

13.jpg

daug naujų statybų, restauruojamos cerkvės, mečetės.

14.jpg

Parke yra drąsių voverių

11.jpg
12.jpg

Jų Planeta (mūsų Akropolio atitikmuo) labai ir panašus į Akropolį, tik prekių vardų daugiau ir didesnis dvigubai. Ko norėti, beveik du milijonai gyventojų. Maisto prekių prekybcentryje pilna vakarietiškų maisto produktų, sankcijų nesijaučia. Yra latviškų šprotų, Rygos balzamo, mačiau lietuviško Pasvalio ir Rokiškio sūrio,  dar kažkokių produktų, nepamenu. Galiu pasakyti, kad Lietuvos aludariai su sankcijomis solidarūs - pilna čekiško, vokiško, yra net latviško alaus, o lietuviško nėra. Šalia yra vandens pramogų parkas. Nors miestas švarus, (daug šiukšliadėžių), bet su su kavinėmis ar skverais poilsiui - ne kas, normalią kavą suradome tik toje Planetoje, kavinėje Šokoladnica. Kainos ten įdomios, jei pietauji - kava 90 rub., t.y. ~1,5€, jei užsakai tik kavos - 150 rub., t.y. apie 2,5€ . Duona neskani kaip visoje trasoje pakeliui, bet Ufoje atradome, kad prancūziški bagetai to paties skonio kaip pas mus. Ledai taip pat ne mūsų skoniui, atrodo, kad žymiai riebesni nei mūsiškiai, bet, tikriausiai tas riebumas pasiektas chemijos pagalba, nes perkaręs katinėlis gavęs pasiūlymą ledais, jo atsisakė :). Taigi, kaip ir praeitą kartą, tris kartus pirkome ledų, nusivylėme tris kartus iš trijų ir daugiau nebeeksperimentavome :) . Tačiau avižinių dribsnių skoniu, kokybe ir įvairumu rusai toooli priekyje, mano žmona tame ekspertė, įvertino. Taip pat yra ir su ryžių bei kukurūzų traškučiais. Mums labai patiko jau dabar atsiradę ir Lietuvoje jūros kopūstų čipsai. Skonis fantastiškas, tik skirtingai nuo Lietuvos, jie įperkami. Deja su jų mineraliniu teko pasikankinti, išbandėm visus pamatytus pavadinimus, ne kas. Gal tiesiog męs pripratę prie Vytauto ir išlepinti juo. Atskirai reikia paminėti konservus, jų galima nusipirkti kaip labai gerų taip ir labai blogų. Kaip lengvai atskirti vienus nuo kitų pamokė vietiniai. Geri konservai yra su ausele, atsidaro be atidarytuvo. Padirbinėtojams pakuoti į tokias dėžutes per brangu :), Na o jei norisi aukščiausios kokybės konservų, ieškokite įmonės Мои консевы gaminių. Bet jie yra pakankamai retas radinys ir sėkmė.
Pirmadienį iš ryto variklis jau burzgėjo, bet jie pasiūlė atvažiuoti apie pietus, nes tikrina pratekėjimus ir pan. Atsisveikinom, palinkėjom vieni kitiems sėmės ir iškeliavom toliau į rytus. Beveik pravažiavom Uralą, pernakvojom kažkur kalnuose. Labai kankino abejonės dėl kelionės tęsimo nes priekyje laukė Kazachstanas, Kirgizijos kalnai su perėjomis siekiančiomis 4km virš jūros lygio. Tokiomis sąlygomis variklio užvirimo tikimybė žymiai didesnė, o man ta daviklio vieta labai ramybės nedavė. Buvo pakankamai ženklų sukti atgal ir grįžti namo, pamaniau . Papusryčiavome  Urale ant kalno labai gražioje vietoje ir pasukome atgal į vakarus, namų pusėn

Šiemet bus antras bandymas, tik su kita mašina, gal kiek kitu maršrutu 

Redagavo Eccc
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Susikurkite paskyrą arba prisijunkite, jei norite komentuoti

Komentuoti gali tik registruoti nariai

Susikurkite paskyrą

Prisijunkite prie mūsų bendruomenės.

Užsiregistruoti

Prisijungti

Turite paskyrą? Prisijunkite.

Prisijunkite dabar
×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...

Svarbi informacija

By using this site, you agree to our Terms of Use.